love is leaving


"....if u love someone, just let him go...
if one day he come back to you. he's yours..."

aku faham perasaan kau. kau tak bole lupakan dia. kau terlalu sayang. terlalu cintakan dia. tapi kau kene ingat dia tak lagi sayang. x lagi cinta pada kau. kau kene move. aku tahu kau sedaya upaya berusaha agar dia kembali pada kau. gigih mana pun usaha kau tapi kalau Tuhan tidak mengizinkan.. maka ia tidak akan terjadi.

jangan lakukan perkara2 syirik. aku sudah bilang.
biar sekali. jangan ulangi lagi. tapi kau degil.
kali kedua kau kata nak ke sana. aku diam saje. sampailah niari.
kau datang dan suruh aku bawa kau ke sana.
tidak mengiyakan. tidak juga membantah. aku bawa saje.
kerana kau kata usaha.
ok xpe..

aku harap ni kali terkahir kau jumpa pacik tu. x kire samada keadaan lebih menyulitkan atau menyenangkan.
jodoh tu ditangan Tuhan, L*a....

p/s: 'kau' adalah orang yang rapat denganku... sering kali jumpa masa raya.. :)

5 comments:

Si Kachak Yang Masih Teruna said...

Dude,
pesan-lah kepada kawan kau yang bernama L*a itu. Daripada membuang masa dan menambah dosa berjumpa tok bomoh, lebih baik beliau menyertai program Cari Menantu.

b u n g a h a t i said...

program Cari Menantu? kat mana tu? haha

Si Kachak Yang Masih Teruna said...

ntah ek. aku maen hembus je. ha ha.

Gadis said...

dh sayang,apa2 pn dia sanggup buat.. tapi sy pn berpegang pd kata2.. if u love him,let him go..if his our destiny, he'll come back 2 u..

b u n g a h a t i said...

[to] si kachak yang masih teruna
kalau ada bole juga aku sarankan pada dia.. :D


[to] gadis
yess pepatah Inggeris itu sangat betul! setuju jugak! :)